....s n e k k a r s....

25.11.07

CANVIS

PER MOTIUS TÈCNICS HI HA UN CANVI D'UBICACIÓ DEL BLOG, COM QUE EL GOVERN XINÈS BLOQUEJA ALGUNES WEBS PER QÜESTIONS POLÍTIQUES I BLOGGER N'ÉS UNA, DONCS JA ESTIC CANSADA DE NO PODER FER UN BLOG COM CAL I DE NO PODER OBRIR-LO A XINA I ÉS PER AIXÒ QUE ÚLTIMAMENT HA ESTAT UNA MIKA ABANDONAT. AQUÍ TENIU LA NOVA ADREÇA!
RECORDS DE XINA I US ESPERO A TOTS AL NOU BLOG!

26.9.07

TORNADA AL COLE

Hola a tots! Ja tornem a ser a Kunming, Xina. La setmana passada vam estar a Tailàndia i aquests dies hem estat fent alguns canvis al piset i prepar-nos per la nova temporada.

Aquí teniu la foto dels nostres nous vehicles, ja ho sabem, esteu desitjant a tenir-ne una d'igual.

I a l'article d'avui us hi mostrem algunes fotos de la nostra festa de despedida a una masia de Sora. Gràcies a tots els de la colla per aquell dia que no s'oblidarà !
La Juu esperant els invitats.....

Aquí n'arriben dos...
....i tres!

els Dj's de la nit

i aquí......fent la valoració final.

DONCS MOLT (+)

23.5.07

LOGÍSTICA XINA

A l'article d'avui us volem ensenyar uns quants exemples dels diferents sistemes de transport que hi ha. Com per exemple, el de mobiliari, el d'animals, el de persones, el de les aigües o les dones que treballen a l'obra i carreguen tot el material a l'esquena.
Alguns d'ells no deixen de ser uns oficis ben durs i curiosos.

14.5.07

PIRATES DEL CARIB

XISHUANGBANNA 西双版纳

El dia 1 de Maig (coincidint amb el dia del treballador) a Xina es comença tota una setmana de vacances. Aquesta setmana l'anomenen la setmana d'or.
Així, al tenir festa, vam decidir anar de vacances cap al sud de Yunnan, concretament a la regió de Xishuangbanna.

Aquesta regió limita amb Myanmar i Laos. És l'únic lloc de Xina on hi ha selva tropical, molt apreciada per la gran varietat d'espècies vegetals i animals.

El grup ètnic predominant són els Dai, juntament amb altres minories. Els Dai viuen en grans cases de fusta construides sobre pilars per protegir-se de la terra humida, a sota hi tenen els porcs i les gallines, i a la planta superior consta d'un sol espai on hi fan vida.

Foto: Habitatge típic.

Foto: el tràfic de la ciutat.

TREKKING:

Vam decidir fer una ruta per les zones rurals de Xishuangbanna, des de Dameglong fins a Bulangshan. És una travessia de 48 Km passant per pobles Dai, Hani, Bulang i Lahu. Al principi hi predomina grans plantacions d'arròs i blat i a l'avançar el camí, et vas introduïnt dins la selva tropical.

Es tracta d'una zona molt pobre, on la gent és molt humil i ofereixen allotjament i menjar a canvi de la voluntat.

Aquest viatge el vam fer juntament amb els nostres amics de Barcelona, l'Àlex i la Sandra que també estàn estudiant a la ciutat de Kunming.

La ruta la vam fer en 3 dies, als matins caminàvem i a les tardes degut a la calor, aprofitàvem per relacionar-nos amb les minories (Hani, Bulang i Lahu) dels pobles, ja que en curta distància hi ha un gran canvi de cultures.

Foto: Noies pescant amb un tipus de xarxa.

Fotos: Poble de Weitong.

El menú:

- A Manpo, la primera casa on ens vam allotjar, el plat de la carta de l'esmorzar, dinar i sopar podiem triar entre sopa de bambú, sopa sola si treies el bambú o bambú sense sopa si treies el suc. Però per sorpresa, l'últim àpat van tenir un detall molt especial i ens van donar LLAGOSTA!
- A Weidong, la segona casa on ens vam allotjar, el plat de la carta de l'esmorzar, dinar i sopar podiem triar entre arròs amb ous, arròs amb 4 herbes bullides i ou, o quins ous tornar a menjar arròs.

Foto: mireu el xino de l'esquerra.

Una vegada acabada la ruta, la tornada la vam fer amb vehicle.

L'últim dia de les vacances, vam estar a la capital, Jinhong, visitant la zona i la cultura Dai. I la tornada la vam fer en un autocar peculiar amb lliteres.

Foto: Capital, Jinhong.

Per cert, la LLAGOSTA era voladora!! I encara que no us ho creieu, ens en vam menjar unes quantes. Són cruixents i amb poc gust però vam quedar com uns senyors!